torsdag, mars 13, 2008

föreläsningar.

på utvärderingen av kursen igår skrev jag "i love margret" och gick. föreläsningen efter läste jag pocketboken igen medan föreläsaren pratade om house och pillerpopping. han hade tröttnat på house nu. kvinnan på första rad med brytningen sa till honom att hon hade varit på meditation istället för att se house. han skrattade. internt. när jag var på sidan hundratjugo började han prata om jättedildosar igen. resten av föreläsningen förvånade mig för den var väldigt bra. när han gick igenom michelangelo och botticelli och sixtinska kapellet, rafaels målning transfigurationen med epilepsi som genom historien har setts som en spirituell sjukdom där man får en uppenbarelse när man får ett anfall. och om den numera avlidna konstnären francis bacon som det gick en bra dokumentär på svt om för några månader sen, "the lushiousness of the male body" som han sa.



idag vaknade jag fem minuter innan första föreläsningen klockan nio. nästsista föreläsningen idag leddes av en nervös phd som stakade sig hela tiden och sa 'ahm, ahm..'. sen bad hon oss inleda med en kort presentation av oss själva, igen. helst nåt 'relevant' för kursen. man får freestyla ihop något nytt varje gång så att det inte blir tråkigt. idag hade jag läst in kursmaterial på engelska för de med lässvårigheter i statsvetenskap för uppsala universitet. sara bredvid mig lät imponerad när hon viskade 'ooh'. vi har presenterat oss typ fem gånger för varandra nu, men det är lika spännande varje gång. sen bad hon oss att skriva en namnlapp att sätta framför sig. jag tappar alltid bort mina tidigare namnlappar så jag fick låna saras. känner mig som någon jävla skogsskövlare. jag tyckte det var påfrestande, hon phdn var så nervös och blev stressad och rörde ihop saker och jag tänkte att jag hade lust att påminna henne om att "andas" när hon rörde ihop allting onödigt mycket och glömde att andas.



debatt på svt nu. blondinbella har gjort tv-framträdande med tandställning. och jag såg på. ebba von sydow såg ut att skämmas eller tycka att alla var idioter och allas vår fredrik federley för fram den liberala ideologin att folk kan tänka och ta hand om sig själva vilket genom kvällsöppet igår och debatt ikväll framstår mest som önsketänkande. maria wetterstrand verkar lite galen. oavsett vad ämnet är bottnar det i klimatförändringarna. som en pik till federley avslutade hon med att säga att hon tog tåget medan han tog flyget, till göteborg. ämnet var antingen shoppingkulturen eller om det råder krig i irak, jag vet inte riktigt vilket.

2 kommentarer:

  1. engelska, brittiskt och amerikanskt samhälle och konstvetenskap, men jag har läst det mesta.. jag undrar hur du började gilla borås så mycket? jag semestrade med en kvinna från borås och hon pratade om sin ex-man från italien non-stop.

    SvaraRadera