onsdag, mars 19, 2008

le night dominator.

sen jag kom tillbaka från paris har kristoffer betett sig så jävla konstigt. det beror väl kanske på att han är norrman, tänker jag? han har frågat om jag kan tänka mig att åka till en grekisk ö i sommar och till brighton och våra familjers alla sommarställen. mr. vägra resa någonstans utanför sthlm-uppsala. det som egentligen gjorde mig mest misstänksam var när han dansade med mig i natt, på dansgolvet, på snerikes nation. det var ren lycka. tentafest med lizzie, markus, joel och sara och alla dansade och jag var sober och jenny anslöt och abraham dansade.



en kille kom fram till mig och jenny när vi stod och pratade och frågade vad vi tyckte om för musik. vilket det bästa albumet 2007 var. ingen svarade riktigt och han sa "ni gillar väl säkert?" vi svarade nej, och han sa att han hade kunnat slå vad om det, och att han hade trott att han hade fans i oss. jag frågade honom om det var han som var säkert och han sa oväntat "nej" och jag sa att han kanske mer var ett "säkert" kort? han sa att han var ett säkert kort men inte säkert. någon kvinna blev säkert en väldigt lycklig kvinna den natten. på vägen hem var det snöstorm ute.



jag var på mitt mest charmerande humör när han som bodde i den här lägenheten i mitt rum innan mig kom tidigare på kvällen och hämtade sina kvarlämnade målarfärger och dukar och ramar. han kan verkligen sin sak av det jag sett. jag sa det till honom och han frågade om jag också målade, och han sa att jag såg arty ut och att vi borde gå ut och ta en öl någon gång. kinesen som satt i köket som kan svenska sa "yes, let's go out and drink beer and talk shit". den senare tog det rätt bra att se mig halvnaken i köket härom natten, även om han numera knackar på sin egen dörr innan han kommer ut för att förvarna. jag frågade honom om hans fru (han har ring på fingret), om det var kärlek vid första ögonkastet och hur gammal han var. han visste inte hur gammal han var, jag tänkte först att det var ganska konstigt, men sen att det förstås kanske beror på att man räknar ålder i hundår eller nåt liknande i kina.




jag är sjukt pepp inför ikväll. nervös nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar