söndag, mars 02, 2008

saint germain des-prés.

prank-calls från robert och johan i göteborg, de brukar sällan ringa innan fyra vilket får mig att fundera. pop-in är utestället för alla svenska au-pärer. jag har klippt mig, efter ett infall jag fick efter tough alliance inatt vid tvåsnåret, vi dricker bajspruttvin och ska snart gå ut. eller det är inte så hemskt för det smakar mest vatten med bismak plus alkoholhalt. vin de corse, det står att den ska vara fruktig, men det är den inte. tough alliance inatt, stämningen var lite konstig medan henning mimade i trumpinnarna och eric var någon slags fågel, och fransmännen applåderade inte men några buade och alla stod still utom några fulla kinesiska tjejer på högtalarna och alla svenskar skrek "en gång till". det låter som värsta helkvällen när jag läser var jag har skrivit. cut copy var fantastiska, gud, i'm in love.



hittade ett par röda lackskor i fel storlek. har köpt en klänning där beyond retro inhandlar allt, och han sa "aah, suedoise" och gav mig rabatt som antagligen hade varit saftigare om jag hade prutat och inte betalat. jag har varit uppe i eiffeltornet i mörkret och nära på blåst bort. det svajade som på finlandsfärjan till åbo. jag tog kort på mig själv med paris i bakgrunden och folk skrattade åt mig. en man på fransk teve just nu var på metron idag. anledningen till varför jag minns det är för att han har samma frisyr som jag har klippt. incident i metron: det blev mörkt och den stannade i tunneln. satt där. tur man inte har klaustrofobi. inget saknades när det blev ljust.



jag glömde säga att vi åt middag ute, trerätters för 10 euro. dålig idé till en början. två av männen i personalen trakasserade oss mellan varje tugga och den tredje smög omkring. ena som pratade konstant liknade pizzastalkern i fagersta som ringde hem till mina föräldrar under en period, han sa att franska var det vackraste språket, kärlekens språk och att ingen kunde stå emot när någon kom och viskade "je t'aime". jag sa att han hade fel och att italienskan var kärlekens språk, och han sa "nähä". den andra mannen kom under desserten och körde huvudet mot mitt och sa "photo" och tittade på daniela. jag sa inte så mycket. daniela låtsades som om ingen var där. det hela var rätt obehagligt.



frankrikes motsvarighet till nattliv på teve heter "club".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar