fredag, mars 21, 2008

if you will stay here with me we will always know.

igår hade vi fyra middag på gamla stället, vi som bodde ihop för två år sen. lagade middag och delade på tre flaskor vin och fler drinkar som jonas gjorde, lekte med elden till highschool rock. hon och jag pratade om gamla tider. när hjalmar spillde ut ett glas vin på mig och jag gick iväg på toa följde hon efter. och där blev vi stående. tystnad. när vi tre gick därifrån vid halv tre gick vi under tystnad hela vägen. sen vek hjalmar av. hon frågade honom om hon skulle få se honom igen och han sa antagligen inte. vi sa hej då för sista gången. kallt ute och gatorna helt tomma och vi fortsatte gå under tystnad. sen kom vi fram till mig, och hon sa att hon hade saknat mig medan hon varit borta. och jag sa att jag hade saknat henne med. hon sa att vi borde ses, hon hade känt medan hon var borta att jag är en av få hon klickar med. och jag sa ja för att det är så. vi sa godnatt. när jag kom upp till mig på våningen högst upp var det tänt i mitt rum och dörren var öppen. kristoffer hade kommit hem till mig efter fotbollen och satt uppe och väntade och värmde min kropp som var is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar