onsdag, september 19, 2007

idag och fredagen.

hemma och ensam hos kristoffer igen. jag gillar att vara här ensam med hans dator i knät medan min laptop är på lagning, man måste ju skriva, right?



vi kom hem från sthlm för några timmar sen och det är så vackert att gå omkring i lugnet på söder med fint väder, i de små affärerna här och där. köpte två jackor och några jumprar. vi åt ute på restaurang. det var fint att åka bussen hem i mörkret sen.






förra veckan låg vi vakna flera nätter till tre, fyra och pratade. det var det han sa på fredagen som satte sig, eller vände upp och ner på saker och jag var bara kaos och konflikter inombords. när det man tyckte, eller trodde var rätt eller ens fasta åsikt vänds på eller ifrågasätts. och jag trodde aldrig att jag skulle kompromissa av mig själv på det viset. det är jävligt svårt det här med förhållanden för man får reda på saker om sig själv man helst inte skulle vilja veta och frågan är hur mycket man ska kompromissa med sig själv och den man är för att inte såra någon eller tappa sig själv. särskilt om man älskar allts komplexitet och att det alltid finns två sidor av allting och att det inte alltid måste vara så lätt och om man är den som lever på kärlek och det ögonblickliga. egoistiskt att sätta sig själv först eller det som är viktigt för en som gör att man överlever men samtidigt skulle jag må dåligt om jag försökte bli något jag inte är eller döljde saker om sig själv, skulle det vara bättre? och för vem i så fall? och då blir man ju någon annan än den han blev kär i, man kan ju inte välja bort det dåliga. men jag fattade vad han menade med det han sa och någonstans fastnade det även om jag inte riktigt vet vad jag själv tycker om det.



på kvällen och natten spelade jag på uplands reccegasque och det var succé. glädje och kärlek och folk som kom fram och ville prata hela tiden. en kille försökte och han funderade ut saker att säga det var sött och jag sa "tack, vad vänligt". sen kom kristoffer och abraham och dansade. jag gjorde två tabbar men det gick ändå skitbra och alla dansade non stop. på vägen hem mötte jag ida, sibbe och calle, och hånglade lite med både ida och sibbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar