måndag, september 24, 2007

slöseri med tid.

skulle förbi radion idag innan föreläsningen och just som jag öppnade dörren såg jag han där och jag tänkte 'åh nej..' och saktade in, vi hade inte setts sen vi nyktrade till. spänningen, och han sa hej, och jag frågade hur han mådde när han hade vaknat dagen efter och han svarade 'inte så bra' för han hade somnat med plattan på så det var bränt och rökskador när han hade vaknat. som tur var var de tvugna att gå efter att jag inte hade vetat var jag skulle ta vägen och han sa 'vi ses'. men så stötte jag på de när jag skulle in i studion och hämta skivor och han gjorde en glädjerörelse innan han såg mig och jag drog kortet och slog koden för att komma in och fumlade, fastän man inte ens behöver kort för att komma in så tidigt på dagen, kompisen sa "lycka till" och jag svarade "tack, men det är inte jag.." ..som skulle sända. måste ta ut skilsmässa.



ringde honom på uplands och bad han höra med de som ska ha disputationsmiddagen på fredag om de hade särskilda önskemål som schlager eller polsk musik, för i såna fall kanske jag inte är rätt person för att spela på fredag. han bara skrattade när han fick höra om fredagen. han ringde upp och sa att de inte ville ha varken polsk musik eller något annat, bara vanlig musik. vad exakt det innebär får man väl veta på fredag.



på seminariet sen slösade man bort tiden. inget konstruktivt som vanligt eller någon som tycker något och jag vet inte vad det är med läraren som håller i det nu i början men jag skär mig så enormt med henne. även om de andra verkar gilla hennes översittarhet, svävande svar och roliga kommentarer ibland.

2 kommentarer: